Menu
Mateřská školaDomeček Velké Chvojno
Mateřská škola Domeček

Únor: „Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole.“

Charakteristika a záměry bloku

  • rozvíjet paměť, pozornost, logické myšlení
  • rozvoj hrubé a jemné motoriky
  • počítání řadou, přiřazování, porovnávání počtu a velikosti
  • rozlišování číslic, písmen, geometrických tvarů, barev a jejich odstínů,
  • prostorové vztahy, skládání obrázků z částí, přiřazování stejných tvarů a obrázků (směr, barva, detaily)
  • odpovědi na zvídavé otázky
  • práce s encyklopediemi
  • zapojení fantazie, vlastní zkušenosti
  • vyprávění příběhů, pohádek podle obrázků, řazení obrázků v logickém sledu
  • rozvoj slovní zásoby

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsah pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru
  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních
  • vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
  • osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, 
  • rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka

Konkretizované očekávané výstupy:

  • správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči, mluvit zřetelně, gramaticky správně a v přiměřeném tempu
  • poznat a najít k sobě slova, která se rýmují
  • rozkládat slova na slabiky
  • vyčlenit hlásku na počátku a na konci slova
  • sluchem rozlišit slova, jejich počáteční hlásky, slabiky
  • záměrně se soustředit a udržet pozornost, pamatovat si postup řešení (umístění obrázků)

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem

Konkretizované očekávané výstupy:

  • přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, vyhledávat partnera pro hru

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • vytvoření základů aktivních postojů ke světu, k životu, pozitivních vztahů ke kultuře a umění, rozvoj dovedností umožňujících tyto vztahy a postoje vyjadřovat a projevovat

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností
  • zvládat základní hudební dovednosti vokální i instrumentální

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu

Konkretizované očekávané výstupy:

  • orientovat se bezpečně ve známém prostředí i v životě tohoto prostředí

 

Mateřská škola Domeček

Mohlo by Vás zajímat

nahoru