využívat sníh k různým hrám a činnostem, poučení o možném nebezpečí
všímat si změn v přírodě, změn počasí
využívat sezónní činnosti
umět pojmenovat zimní sportovní vybavení, oblečení
krmení ptáčků a zvěře
poučit se o nebezpečí spojených se zimními sporty
předcházení úrazům, zdraví a zdravá výživa
experimentovat se skupenstvím vody (voda, sníh, led, tání)
Aby se nic nestalo.
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace ruky a oka)
osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při činnostech
mít povědomí o významu péče o zdraví, aktivního pohybu a zdravé výživy – mít poznatky o pozitivních účincích pohybu a sportu
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování)
podpora a rozvoj zájmu o učení
Konkretizované očekávané výstupy:
vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů, popsat situaci podle obrázku
vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
orientovat se v prostoru i v rovině, rozlišovat, co je nahoře, dole, uprostřed, před, vedle, blízko, daleko, chápat základní číselné a matematické pojmy, rozumět a používat základní pojmy označující velikost
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
Konkretizované očekávané výstupy:
spolupracovat s ostatními, spolupracovat při hrách, aktivitách a řešení úloh, podělit se s jiným dítětem o činnost, provádět kontroly řešení, hledat další úkoly a další řešení
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytvoření aktivních postojů ke světu, k životu
Konkretizované očekávané výstupy:
chovat se na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj schopností přizpůsobit se podmínkám vnějšího prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
uvědomovat si nebezpečí, se kterým se může ve svém okolí setkat a mít povědomí, jak se chránit