Menu
Mateřská školaDomeček Velké Chvojno
Mateřská škola Domeček

Leden: „Chumelí se, chumelí…“

Charakteristika a záměry bloku

  • využívat sníh k různým hrám a činnostem, poučení o možném nebezpečí
  • všímat si změn v přírodě, změn počasí
  • využívat sezónní činnosti
  • umět pojmenovat zimní sportovní vybavení, oblečení
  • krmení ptáčků a zvěře
  • poučit se o nebezpečí spojených se zimními sporty
  • předcházení úrazům, zdraví a zdravá výživa
  • experimentovat se skupenstvím vody (voda, sníh, led, tání)
  • Aby se nic nestalo.

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace ruky a oka)
  • osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při činnostech
  • mít povědomí o významu péče o zdraví, aktivního pohybu a zdravé výživy – mít poznatky o pozitivních účincích pohybu a sportu

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
  • posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování)
  • podpora a rozvoj zájmu o učení

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů, popsat situaci podle obrázku
  • vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci
  • orientovat se v prostoru i v rovině, rozlišovat, co je nahoře, dole, uprostřed, před, vedle, blízko, daleko, chápat základní číselné a matematické pojmy, rozumět a používat základní pojmy označující velikost

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • spolupracovat s ostatními, spolupracovat při hrách, aktivitách a řešení úloh, podělit se s jiným dítětem o činnost, provádět kontroly řešení, hledat další úkoly a další řešení

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • vytvoření aktivních postojů ke světu, k životu

Konkretizované očekávané výstupy:

  • chovat se na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj schopností přizpůsobit se podmínkám vnějšího prostředí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • uvědomovat si nebezpečí, se kterým se může ve svém okolí setkat a mít povědomí, jak se chránit

 

Mateřská škola Domeček

Mohlo by Vás zajímat

nahoru