získávat a upevňovat poznatky o přírodě, jejich proměnách a zákonitostech na základě vlastního prožitku a pozorování
vnímat změnu ročního období - první jarní den – jarní rovnodennost
chápat změny v přírodě v souvislosti se změnou ročního období
seznámit se s koloběhem vody
pojmenovat a rozlišovat květiny, rostliny, byliny, trávy, barevné a tvarové odlišení, vnímat vůni, stavbu rostlin, co potřebují rostliny k růstu
pozorovat růst rostlin
seznámit se s užitkem rostlin a bylin a jejich možným nebezpečím
všímat si nepořádku v okolí
používání zdrobnělin, synonym
rozvíjet slovní zásobu
naučit se třídit odpad
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu
Konkretizované očekávané výstupy:
rozlišovat, co zdraví prospívá a co mu škodí, mít základní poznatky o zásadách zdravého životního stylu, o pozitivních účincích zdravé výživy
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
Konkretizované očekávané výstupy:
vyjadřovat samostatně myšlenky, své pocity a prožitky
chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti, rozumět a používat základní pojmy označující velikost, porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla (od nejmenšího k největšímu a naopak), orientovat se v číselné řadě 1- 10
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti)
Konkretizované očekávané výstupy:
přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, vyhledávat partnera pro hry, domlouvat se, rozdělovat a měnit role, spolupracovat při činnostech
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
Konkretizované očekávané výstupy:
vnímat umělecké a kulturní podněty, hodnotit svoje zážitky, pozorně poslouchat a sledovat se zájmem hudební produkci písniček, vyjádřit a zhodnotit prožitky (co se líbilo a co ne, co bylo zajímavé, překvapivé, podnětné)
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Konkretizované očekávané výstupy:
mít poznatky o přírodě živé i neživé, o přírodních jevech a dějích, o lidech a jejich životě, o kultuře či technice