získávat vědomosti o časové posloupnosti, proměnách v čase
vnímat změnu ročního období, změny v přírodě, změny počasí – vliv na stromy, zvířata a živočichy
rozvíjet smyslové vnímání - využívání všeho, co nám poskytuje okolní prostředí jako podněty pro různorodé činnosti
poznávat a pojmenovat ovoce a zeleninu jako zdroj vitamínů
pojmenovat zemědělskou techniku, nářadí a nástroje
pojmenovat činnosti spojené s prací na zahradě
využívat přírodní materiály
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví
Konkretizované očekávané výstupy:
rozlišovat, co zdraví prospívá a co mu škodí
znát základní zásady zdravého životního stylu, mít povědomí o vlivu zdravého stravování na naše zdraví
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti
vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
Konkretizované očekávané výstupy:
rozkládat slova na slabiky
vyčlenit hlásku na počátku a na konci slova
používat jednoduchá souvětí, vyjádřit myšlenku, nápad, mínění, popsat situaci podle obrázků
napodobit rytmus, rozlišit tvary, geometrické tvary a barvy
pamatovat si postup řešení, uplatňovat postřeh a rychlost
orientovat se v řadě a prostoru
rozumět základním pojmům označujícím velikost, porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla, orientovat se v číselné řadě 1 – 10, posoudit početnost dvou souborů, chápat jednoduché souvislosti,
nacházet znaky společné i rozdílné (zobecňovat, vybrat ovoce a zeleninu)
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
Konkretizované očekávané výstupy:
spolupracovat s ostatními při řešení úkolů
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování se světem lidí, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
Konkretizované očekávané výstupy:
projevovat ohleduplnost a zdvořilost ke svým kamarádům i dospělým, vážit si jejich práce a úsilí, být schopné přijmout společné návrhy, podřídit se rozhodnutí skupiny
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Konkretizované očekávané výstupy:
mít poznatky o práci lidí na zahradě nebo na poli, o využití techniky při práci člověka