chápat, že voda je zdrojem života lidí, zvířat a rostlin a že může být také nebezpečná
mít povědomí o vodních zdrojích (potok, řeka, rybník, jezero, moře, studánka atd.)
mít povědomí o životě sladkovodních i mořských živočichů a rostlin (ryby, hmyz, vodní ptactvo, vodní rostliny, zákonitosti v přírodě)
komunikovat na téma: prázdniny, dovolená, cestování, cizí země, lidé různých národností, jazyk, architektura atd.
užívat si zábavu, hry, sport, otužování
zařadit tradiční akce spojené se závěrem školního roku
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé a levé ruky
mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí
znát základní zásady zdravého životního stylu
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností
vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
Konkretizované očekávané výstupy:
správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
chápat prostorové pojmy, orientovat se v řadě, prostoru i v rovině
chápat základní číselné a matematické pojmy
řešit labyrinty (sledovat cestu)
uvědomovat si svou samostatnost, samostatně splnit jednoduchý úkol, poradit si v běžné a opakující se situaci, cítit ze své samostatnosti uspokojení
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti
Konkretizované očekávané výstupy:
přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, vyhledávat partnera pro hru
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj společenského i estetického vkusu
Konkretizované očekávané výstupy:
vnímat umělecké a kulturní podněty, hodnotit svoje zážitky, vyjádřit a zhodnotit prožitky (co se líbilo a co ne, co a proč zaujalo, co bylo zajímavé, podnětné)
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám