Menu
Mateřská školaDomeček Velké Chvojno
Mateřská škola Domeček

Listopad: „V lese je krásně.“

Charakteristika a záměry bloku

  • co je les – stromy, lesní zvěř, živočichové, keře, houby, rostliny atd.
  • rozlišování listnatých a jehličnatých stromů, přiřazování plodů
  • správné chování v lese – ochrana lesa i sebe sama
  • vnímání života v přírodě – i stromy jsou živé, povolání spojená s prací v lese, užitek lesa, nebezpečí
  • změny počasí, změny v přírodě – vliv na stromy, zvířata a živočichy
  • využívání přírodních materiálů

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj a užívání všech smyslů
  • osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví

Konkretizované očekávané výstupy:

  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé a levé ruky
  • mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
  • rozvoj zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti
  • vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení

Konkretizované očekávané výstupy:

  • správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
  • porozumět slyšenému, chápat jednoduché hádanky, poznat a vyhledat slova opačného významu (antonyma)
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
  • sluchem rozlišit slova, slabiky, počáteční hlásky ve slovech
  • rozlišit tvary předmětů, základní i složené barvy
  • chápat prostorové pojmy, orientovat se v řadě, prostoru i v rovině
  • chápat základní číselné a matematické pojmy
  • řešit labyrinty (sledovat cestu)

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny

Konkretizované očekávané výstupy:

  • utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit

Konkretizované očekávané výstupy:

  • mít povědomí o významu životního prostředí, všímat si nepořádků, chápat význam třídění odpadu, chránit přírodu v okolí

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí, znát a dodržovat základní pravidla chování na chodníku a na ulici (dávat pozor při přecházení, rozumět světelné signalizaci)

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních
  • vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení

Konkretizované očekávané výstupy:

  • rozlišovat některé obrazné symboly (piktogramy, orientační a dopravní značky) a porozumět jejich významu i jejich komunikativní funkci postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému

Konkretizované očekávané výstupy:

  • uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj schopností žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané

Konkretizované očekávané výstupy:

  • utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim a ve vývojově odpovídajících situacích se podle této představy chovat

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu

Konkretizované očekávané výstupy:

  • orientovat se bezpečně ve známém prostředí i v životě tohoto prostředí, chápat základní pravidla chování pro chodce

 

O školce

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

TWIGSEE

TWIGSEE

Školka v kapse

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Mléčná dráha v prosinci jasná, bude v příštím roce úroda krásná.

Pranostika na akt. den

Mrazy, které v prosinci brzo ochabnou, znamenají zimu mírnou.

Svátek a výročí

Svátek má Dana

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Světový den dětství
  • Mezinárodní den hor
  • Mezinárodní den solidarity s ženami a dětmi Afriky

Zítra má svátek Simona

Mateřská škola Domeček

Mohlo by Vás zajímat

nahoru