znát adresu školy, znát svoji značku, ukládat věci na určené místo
rozvíjet přátelství mezi dětmi – komunikace, hry, střídat se při hře a různých činnostech, používat správně pomůcky
adaptace nových dětí na nové prostředí – vytvoření přátelského prostředí, nebát se říci své pocity a potřeby
podporovat vzájemnou ochotu pomoci druhému
podporovat komunikaci mezi dětmi a dospělými
respektovat přání jednotlivce i celé skupiny
respektovat věkové a individuální odlišností každého z nás – každý jsme jiný
vytvořit PRAVIDLA školy – objasnění, respektování a dodržování pravidel
řešení problémů a situací, sebeovládání, sebekontrola
znát adresu bydliště
chápat rodinné vztahy, místo v rodině, pomoc v domácnosti, komunikace v rodině, soužití generací, sourozenecké vztahy, rodinné zvyklosti (odlišnosti každé rodiny – oslavy atd.)
učit se vyjádřit a pojmenovat své pocity a emoce, vyjádřit svůj vlastní názor
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
chovat se přiměřeně a bezpečně ve známém prostředí (např. v prostředí MŠ)
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
získávání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Konkretizované očekávané výstupy:
samostatně a smysluplně odpovědět na otázku, umět komentovat zážitky a aktivity
zaregistrovat změny ve svém okolí, co se změnilo ve třídě, na kamarádovi, na obrázku
uvědomovat si, že fungování skupiny je postaveno na pravidlech soužití, podílet se na nich a respektovat je
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování se s pravidly chování ve vztahu k druhému
vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
Konkretizované očekávané výstupy:
navazovat kontakty s dospělým (s učitelkami, s důvěrou se obracet na dospělého s požadavkem o pomoc či radu)
využívat neverbální komunikaci (úsměv, gesta, řeč těla apod.)
porozumět běžným projevům emocí a nálad, vnímat, že je jiné dítě smutné, zklamané nebo naopak něčím nadšené, že má radost apod.
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření v rámci sociokulturního prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
dodržovat společně dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití v MŠ
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování se s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, vytváření pozitivního vztahu k němu
Konkretizované očekávané výstupy:
orientovat se v rolích a pravidlech různých společenských skupin (rodina, třída, herní skupina) a umět jim přizpůsobit své chování