rozvoj slovní zásoby, pojmy – veterinář, zvěrolékař, ošetřovatel
manipulativní činnosti, pracovní listy, výtvarné a pracovní činnosti
rozlišování pojmů zvíře, pták, hmyz
která mláďata se rodí a která se líhnou, jak rostou
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
Konkretizované očekávané výstupy:
ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé a levé ruky při kreslení či v jiných činnostech, kde se preference ruky uplatňuje
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj zpřesňování a kultivace smyslového vnímání
vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
Konkretizované očekávané výstupy:
vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si nového, změněného, chybějícího, sluchově rozlišovat zvuky
orientovat se v prostoru i v rovině
chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a dle potřeby je využívat, orientovat se v číselné řadě 1 - 10
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
Konkretizované očekávané výstupy:
spolupracovat s ostatními, aktivně komunikovat s druhými dětmi bez vážnějších problémů
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
Konkretizované očekávané výstupy:
uplatňovat návyky v základních formách společenského chování (vzít si slovo, až když druhý domluví)
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Konkretizované očekávané výstupy:
mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním, kulturním i technickém prostředí i jeho dění v rozsahu praktických zkušeností a dostupných praktických ukázek v okolí dítěte