Menu
Mateřská školaDomeček Velké Chvojno
Mateřská škola Domeček

Projekt Šťastná školka

Květen: „Ten dělá to, a ten zas tohle…“

Charakteristika a záměry bloku

  • uvědomovat si citovou vazbu k matce – „mám rád“, mezilidské vztahy, příprava besídky, dárků, uchování tajemství, chtít někomu udělat radost
  • uvědomovat si potřebnost lidské práce
  • seznámit se s povoláními lidí a výsledky jejich práce (pomůcky, nářadí, rozlišení materiálů, práce v domácnosti, ocenění lidské práce druhých atd.)
  • poznávat hudební nástroje
  • rozlišovat hudební a nehudební zvuky, tempo hudby, melodii, dynamiku atd.
  • vyjadřovat se pohybem - pohybová improvizace
  • seznámit se s hrou na hudební nástroje - rytmické a melodické
  • čím budu, až budu velký?

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vědět, jak se vyhnout nebezpečí (být opatrné, obezřetné, kam se v případě potřeby obrátit o pomoc, koho přivolat)

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
  • rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný (jinak vypadá, jinak se chová, něco jiného umí či neumí apod.)

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije

Konkretizované očekávané výstupy:

  • chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i k dětem bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit

Konkretizované očekávané výstupy:

  • rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně

 

O školce

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

TWIGSEE

TWIGSEE

Školka v kapse

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Duben hojný vodou - říjen vínem.

Pranostika na akt. den

Hezky-li na Boží hod velikonoční, s prací na poli zčerstva počni.

Svátek a výročí

Svátek má Marcela

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Boží hod velikonoční
  • Mezinárodní den svobody tisku

Zítra má svátek Alexandra

Mateřská škola Domeček

Mohlo by Vás zajímat

nahoru