Menu
Mateřská školaDomeček Velké Chvojno
Mateřská škola Domeček

Prosinec: „Po roce přišly zase Vánoce.“

Charakteristika a záměry bloku

  • dodržovat adventní a vánoční tradice - čas adventu, Barbora, Mikuláš, výzdoba s vánoční tématikou, zdobení stromečku, pečení cukroví, vánoční posezení s rodiči, výroba dárků a přání, vánoční vystoupení
  • upevňovat vzájemné citové vztahy
  • využívat sníh k různým hrám a činnostem, poučení o možném nebezpečí
  • všímat si změn v přírodě, změn počasí
  • využívat sezónní činnosti
  • umět pojmenovat zimní sportovní vybavení, oblečení
  • krmení ptáčků a zvěře
  • poučit se o nebezpečí spojených se zimními sporty
  • experimentovat se skupenstvím vody (voda, sníh, led, tání)

Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
  • osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí

Konkretizované očekávané výstupy:

  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při činnosti
  • mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí, vědět, jak se vyhnout nebezpečí

Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů mluvního projevu, vyjadřování)
  • vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení

Konkretizované očekávané výstupy:

  • správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči, rozkládat slova na slabiky
  • naučit se nazpaměť krátké texty, zapamatovat si jednoduché básničky a písničky
  • rozlišit tvary předmětů, geometrické tvary, základní barvy i odstíny
  • orientovat se v prostoru i rovině
  • chápat základní a číselné a matematické pojmy, rozumět a používat pojmy označující velikost, porovnávat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla, orientovat se v číselné řadě 1 - 10

Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole)

Konkretizované očekávané výstupy:

  • spolupracovat s ostatními, spolupracovat při činnosti, být ostatním partnerem, domluvit se na společném řešení

Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije

Konkretizované očekávané výstupy:

  • vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchat, sledovat se zájmem literární, dramatické či hudební představení

Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu

Konkretizované očekávané výstupy:

  • osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné

 

O školce

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

TWIGSEE

TWIGSEE

Školka v kapse

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Čím dříve listí opadne, tím úrodnější příští rok.

Pranostika na akt. den

Nerado-li padá ze stromu listí, o tuhé zimě nás rádo jistí.

Svátek a výročí

Svátek má Renáta

Zítra má svátek Agáta

Mateřská škola Domeček

Mohlo by Vás zajímat

nahoru