dodržovat adventní a vánoční tradice - čas adventu, Barbora, Mikuláš, výzdoba s vánoční tématikou, zdobení stromečku, pečení cukroví, vánoční posezení s rodiči, výroba dárků a přání, vánoční vystoupení
upevňovat vzájemné citové vztahy
využívat sníh k různým hrám a činnostem, poučení o možném nebezpečí
všímat si změn v přírodě, změn počasí
využívat sezónní činnosti
umět pojmenovat zimní sportovní vybavení, oblečení
krmení ptáčků a zvěře
poučit se o nebezpečí spojených se zimními sporty
experimentovat se skupenstvím vody (voda, sníh, led, tání)
Modrý domeček (dítě a jeho tělo – biologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí
Konkretizované očekávané výstupy:
ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout jemnou motoriku, upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při činnosti
mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí, vědět, jak se vyhnout nebezpečí
Žlutý domeček (dítě a jeho psychika – psychologická)
Dílčí vzdělávací cíle:
rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů mluvního projevu, vyjadřování)
vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
Konkretizované očekávané výstupy:
správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči, rozkládat slova na slabiky
naučit se nazpaměť krátké texty, zapamatovat si jednoduché básničky a písničky
rozlišit tvary předmětů, geometrické tvary, základní barvy i odstíny
orientovat se v prostoru i rovině
chápat základní a číselné a matematické pojmy, rozumět a používat pojmy označující velikost, porovnávat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla, orientovat se v číselné řadě 1 - 10
Červený domeček (dítě a ten druhý – interpersonální)
Dílčí vzdělávací cíle:
posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole)
Konkretizované očekávané výstupy:
spolupracovat s ostatními, spolupracovat při činnosti, být ostatním partnerem, domluvit se na společném řešení
Bílý domeček (dítě a společnost – sociálně-kulturní)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
Konkretizované očekávané výstupy:
vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchat, sledovat se zájmem literární, dramatické či hudební představení
Zelený domeček (dítě a svět – environmentální)
Dílčí vzdělávací cíle:
seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
Konkretizované očekávané výstupy:
osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné